05 ianuarie 2011

EDUCAREA LIMBAJULUI
1. Dezvoltarea exprimarii orale
- sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor (sa se prezinte, sa salute, sa participe la discutii);
-sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni, sa vorbeasca la telefonul de jucarie...);
- sa asculte un text (o poveste), sa-l repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;

Educarea unei exprimari orale corecte d. p. d. v. fonetic, lexical si sintactic
- sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
- sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect dpdv gramatical;

Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
- sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
- sa creeze rime, ghicitori, povestiri... folosind elemente expresive

Dezvoltarea cpacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris
- sa recunoasca existenta scrisului ude il vede;
- sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
- sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
- sa aiba interes pentru citit (sa-l intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
- sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
- sa cunoasca literele alfabetului;
- sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex; sa alc. un album cu decupaje din reviste despre pasari);
- sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris (la gradi se scrie cu creionul);
- sa transmita mesaje "scriind" desene, simboluri;
- sa inteleaga ca scrierea indeplineste scopuri (sa stie la ce fol. cartea de telefon, listele, retetele...)
- sa recunoasca unele cuvinte scrise cu litere de tipar (la grupa pregatitoare)


ACTIVITATI MATEMATICE:
1. Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice;
- sa inteleaga relatiile spatiale (sus-jos, inainte-inapoi...);
- sa perceapa desf. unor evenimente temporale in raport cu propriile lui activitati (intai mananc, apoi ma joc,...)
- sa realizeze clasificari (toate obiectele rosii, toate ob. mari, rotunde, patrate etc.);
- sa realiz. serieri (ordonare de la cel mai mic la cel mai mare, scurt...lung...);
- sa stabileasca relatii intre obiecte prin comparatie (un betisor e mai gros decat celalalt, facem perechi cu ob. care sunt la fel...);
- sa construiasca alternante (rosu-alb-rosu-alb);

2.Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numerele si cifrele
- sa numere de la 1-3 (gr. mica), 1-5 (gr. mijlocie), 1-10 (gr mare), recunoscand grupele cu 3/5/10 obiecte si cifrele corespunzatoare;
- sa aseze o cifra la locul ei in sirul numerelor;
- sa spuna al catelea e un obiect intr-un sir (numeralul ordinal);
- sa aduna si sa scada cu 1-2 unitati cu ajutorul materialului concret.

3.Recunoasterea, denumirea, construirea formelor geomatrice (cerc, triunghi, patrat)

4. Utilizarea corecta a unitatilor de masura (sa compare lungimea, greutatea, valoarea in bani a unor obiecte)

5. Dezvoltarea capacitatii de rezolvare de probleme 9compune probleme simple dupa imagini, cunoaste semnificatia simbolurilor + si-, rezolva probleme cu ajutorul materialului concret sau dupa imagini).

Follow by Email